חפש את המטמון, מה זה?

חפש את המטמון הינו משחק חברתי. יש הטוענים שזהו משחק ילדים אך לדענו זהו משחק לכל הגילאים, שניתן לשחק ברמות קושי שונות. המשחק מתחיל במשימה או חידה(לרוב כתובה בפתק), שעל השחקנים לעשות או לפתור. לאחר שהצליחו, מארגני המשחק יתנו לשחקנים רמז לנקודה שבה מסתתר הפתק הבא. כך חוזר חלילה עד למציאת הנקודה הסופית שבה מסתתר המטמון. יש המון גרסאות לשחק את המשחק, החל מלשחק אותו בחושך ועד משחק רומנטי בין בני זוג.

איך לעשות חפש את המטמון?

בתור מארגני המשחק עליכם תחילה לחשוב על המקום בו תחביאו את המטמון, לאחר מכן עליכם להחליט על נקודת ההתחלה ורק אז להחליט על הדרך שבין נקודת ההתחלה למציאת המטמון. אנחנו ממליצים לתכנן את הדרך מהסוף להתחלה.

לשחק בבית?

במידה והחלטתם לעשות את המשחקן בבית, עליכם להיות יצירתיים בבחירת המקומות בהם תחביאו את הרמזים. הכנו עבורכם רשימה של מקומות מומלצים בהם ניתן להחביא פתקים בבית:

לארגן משחק בטבע / בחוץ

במידה והחלטתם לעשות חפש את המטמון בחוץ, עליכם להיות יצירתיים אפילו יותר בבחירת המקומות בהם תחביאו את הפתקים. הכנו עבורכם רשימה של מקומות מומלצים בהם ניתן להחביא רמזים בטבע:

מומלץ מאוד: בנושא פיראטים

אחת הדרכים היותר מומלצות לעשות את פעילות חפש את המטמון לילדים, היא בנושא פיראטים. כל המשתתפים מתחפשים לפיראטים והמארגנים מתחפשים לקפטנים של הספינה. חשוב להכין את המשימות לנושא ים ומים והכניס ציטוטים קשורים כדי להכניס לאווירה. ציטוטים כגון:

״כשהגלים מתחזקים והחזקים מתגלים!״

המשקיעים במיוחד יכולים גם להכין מפה בסגנון פיראטים ולעצב את הפתקים באותו סגנון.

מפת פיראטים
אביזרים ותלבושות של פיראטים יהפכו את המשחק לנהדר

משחק לכבוד יום הולדת

לחגוג יום הולדת בנושא חפש את המטמון זה רעיון נהדר. מומלץ מאוד שהחידות והמשימות יהיו קשורים לחייו של חוגג היום הולדת, על מנת שירגיש שמשתתפי המשחק חשים את עולמו. כמובן שבסוף המסלול המטמון שמתגלה הוא בעצם המתנה של מארגני המשחק לחוגג היום הולדת.

רעיונות למשימות חפש את המטמון

אחד החלקים הכי חשובים באירגון המשחק הוא כתיבת המשימות. חשוב המשימות יהיו מתאימות למשתתפים במשחק ולסוג המאורע. לדוגמא, אתם כנראה תעדיפו שלא לתת לבוס שלכם לקפוץ שלושים פעמים על רגל אחת. יחד עם זאת, כנראה שאם תבקשו מחבר של הבן שלכם לצוטט את איינשטיין בהפנינג סיום גן חובה שלהם, הוא לא יבין על מה אתם מדברים.

על מנת להקל מעט עליכם בכתיבת המשימות למשחק הכנו עבורכם רשימת משימות עבור ילדים ורשימת משימות עבור מבוגרים.

משימות לילדים

משימות למבוגרים

מה עם אפליקציה?

כיום, בזכות הטכנולוגיה אירגון המשחק יכול הרבה יותר פשוט, וזאת באמצעות אפליקציה מתאימה. האפליקציה יכולה לתת פתרונות טכנולוגים רחבים למארגני המשחק ואף לפתוח אפשריות נוספות שלא היו בעבר. זאת, בזכות כלים כמו קוראי קודים QR, יכולות מציאות רבודה, שימוש בGPS ועוד…
אישית, אנחנו מעדיפים את הדרך הקלאסית עם הפתקים הפיזים ורמזי ה״חם-קר״.

אז איך אומרים באנגלית?

באנגלית המשחק ״חפש את המטמון״ נקרא ״Treasure Hunt״. אתם מוזמנים לכתוב ביטוי זה ביוטיוב בגוגל ולהמשיך לחקור אודת המשחק ואירגונו.

השאר תגובה

  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לקחתי כמה רעיונות

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לא אהבתי בכלל
    גרועעעעעע